Een goede online marketingstrategie is onmisbaar bij het behalen van jouw doelstellingen. Een doel kan bijvoorbeeld zijn om meer bezoekers, leads of conversie te krijgen. Let’s Be Found gaat voor jou aan de slag om een goede online marketingstrategie te bepalen om deze doelen te bereiken. 

Online marketingstrategie

Onderzoek

Het is natuurlijk belangrijk om eerst grondig onderzoek te doen voordat er een strategie bepaald wordt. Een huis heeft ook een goede grond nodig voordat er gebouwd kan worden. Het is daarom van belang om te kijken naar de concurrenten. Wat doen zij? Wat werkt wel en wat werkt niet? Door middel van best practices kan jij hiermee je voordeel doen. Ook is het belangrijk om te kijken naar de customer journey. Waar komen jouw (potentiële) klanten vandaan en waar haken zij af? Deze customer journey wordt gemaakt op basis van de informatie in Google Analytics.

Strategie / Planning

Nadat de knelpunten zijn gevonden, kan er een strategie worden bepaald. Hierin worden de doelstellingen in kaart gebracht, de strategie per kanaal uitgewerkt en wordt er een planning gemaakt. De strategie wordt altijd besproken en uitgeschreven zodat jij weet wat er gaat gebeuren. Daarnaast is de planning ook belangrijk. Op deze manier weet jij precies wat de uitgevoerde werkzaamheden (zullen) zijn.

Implementatie

Als de strategie besproken en uitgewerkt is, kan deze worden geïmplementeerd. Is er naar voren gekomen dat er geen verkeer uit Google komt en is jouw doelstelling om meer bezoekers te genereren? Dan kan er gekozen worden voor SEO of SEA. Is jouw doel om meer volgers en/of vind-ik-leuks te krijgen op jouw kanalen? Dan kun jij jouw social media uitbesteden en richten wij deze kanalen zodanig in zodat deze de gewenste resultaten opleveren.

Ben je nieuwsgierig geworden en sta je te popelen om jouw (online) doelen te behalen? Wacht dan niet langer, dan drinken we samen een kop koffie om het over jouw onderneming te hebben! Stuur een e-mail naar info@rowenarousseau.nl of neem contact op via het contactformulier.