Transparantie is belangrijk in online marketing. Daarom vind ik het belangrijk om te vermelden hoe ik te werk ga. Zo weten mijn klanten precies wat ze van mij kunnen verwachten en andersom. Online marketing is een proces en daarom is het van essentieel belang om dit proces zo goed mogelijk te laten verlopen. Bekijk hieronder mijn werkwijze.

Werkwijze in stappen

Kennismaking

Bestel voor mij maar een cappuccino. Dan gaan we praten over jouw (marketing)doelen. Denk bijvoorbeeld aan meer naamsbekendheid, online zichtbaarheid creëren, meer volgers/bezoekers of meer interactie. Ik luister naar jouw wensen.

Onderzoek

Als jouw wensen en marketingdoelen duidelijk zijn voor mij, ga ik onderzoek doen. Dit houdt in dat ik eerst de website ga analyseren door middel van Google Analytics. Vervolgens de social media kanalen onder de loep neem (als deze aanwezig zijn) en van daaruit ga ik kijken welke keywords goed scoren in jouw branche.

Strategie / Planning

Na het onderzoek zal ik per kanaal een strategie uitschrijven met bijhorende KPI’s en doelstellingen. Tevens zal er ook een planning gemaakt worden zodat jij zelf ook een overzicht hebt van de uitgevoerde werkzaamheden.

Implementatie

Als de strategie is uitgewerkt, kan het implementeren beginnen. In deze stap zal de website zodanig geoptimaliseerd worden zodat deze een hogere positie in Google krijgt. Er kan hierbij ook gekozen worden voor adverteren. De campagnes gaan in deze stap live.

Rapportage

Natuurlijk wil je weten wat voor een invloed de uitgevoerde werkzaamheden hebben gehad. Ik lever daarom maandelijks altijd een rapportage zodat jij zicht hebt op de resultaten!

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden of zou je graag een afspraak willen maken om jouw wensen en doelen te bespreken? Dat kan en is geheel vrijblijvend. Neem contact met mij op via het contactformulier of stuur mij een mail.